اجرای طرح «به رنگ خدا» در بقاع شاخص خراسان رضوی  
کد خبر: 3677773
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

 اجرای طرح «به رنگ خدا» در بقاع شاخص خراسان رضوی  

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی دوره آموزشی مهارت‌های زندگی با عنوان «به رنگ خدا» در بقاع شاخص استان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، برای نخستین بار کارگاه آموزشی «زندگی به رنگ خدا» در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد.

گسترش معضلات اجتماعی ریشه در تربیت نادرست دارد
وی با اشاره به اینکه گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه ریشه در عدم تربیت مناسب فرزندان دارد افزود: بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند طلاق، بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های بین خانواده‌ها و اجتماع به دلیل عدم آموزش مهارت زندگی بر مبنای دین و نیاز خانواده است.
ایزدی اظهار کرد: برای مقابله با این ناهنجاری‌ها باید اقدامات اساسی انجام شود لذا بر همین اساس طرح آموزشی سبک زندگی اسلامی ویژه بانوان به عنوان پایه اصلی نظام خانواده اجرا خواهد شد.

استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و برگزاری دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این طرح در شش بقعه متبرکه شامل امامزاده محمد عابد(ع) کاخک گناباد، امامزاده شعیب(ع) سبزوار، امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر، تکیه ابوالفضلی و بی بی شطیطه (س) نیشابور، امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه، امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قوچان، امامزاده سید محمد(ع) مشهد معروف به گنبد خشتی و امامزاده یحیی بن زید(ع) میامی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت نام دوره‌های سبک زندگی اسلامی آغاز شده و علاقه‌مندان ساکن در مشهد، قوچان، سبزوار، نیشابور، طرقبه، کاشمر و گناباد برای شرکت در این طرح می‌توانند به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خود مراجعه و ثبت نام کنند.

اجرای طرح به رنگ خدا با حضور 30 مربی بانو ویژه بانوان
ایزدی در خصوص مربیان این دوره آموزشی اظهار کرد: تعداد 30 مربی از بانوان طلبه و پژوهشگر پس از ثبت‌نام برای دوره مربیگری و طی کردن دوره آموزشی زیر نظر اساتید برجسته در قم به تدریس دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه شروع دوره از نیمه دوم دی‌ماه سال جاری خواهد بود، افزود: سن شرکت‌کننده‌ها برای مهارت‌های ده گانه (مهارت‌های فردی) حداقل 15 سال و برای دو گرایش مهارت‌های ازدواج و همسرداری و مهارت‌های تربیت فرزند، حداقل 20 سال و حداکثر سن 50 سال می‌باشد.

خروجی مطلوب و استمرار طرح در سایر بقاع متبرکه

وی با اشاره به اینکه این دوره در دو سطح مقدماتی و تکمیلی تدارک دیده شده، ابراز کرد: دوره‌های آموزشی در بقاع متبرکه برای هر گرایش چهل ساعت و برای هر سطح و مدت زمان برگزاری کلاس‌ها بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت خواهد بود.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تشریح کرد: در صورتی خروجی مطلوب و بازدهی مناسب، اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.
ایزدی گفت: در پایان دوره نیز به شرکت کنندگان با توجه به حضور منظم در کلاس، گواهی حضور در دوره آموزشی صادرخواهد شد.

captcha